Dari Meja Pengarang Azwan Syed Abdullah

Dari Meja Pengarang Azwan Syed Abdullah

Isnin, 28 September 2015

Kebangkitan Islam di Moscow Rusia - Penduduk Rusia yang Beragama Islam Membanjiri Masjid yang Dirasmikan Oleh Viladmir Putin.


Berikut merupakan sedikit gambaran yang diambil ketika sambutan raya Aidil Adha. Begitu ramai penduduk islam yang membanjiri perkarangan Masjid Biru untuk menunaikan solat sunat aidiladha. Masjid Biru tersebut tersergam indah dan terletak ditengah-tengah kawasan Bandar Moscow dirasmikan sendiri oleh President Rusia Viladmir Putin.
.
Tiada sebarang gangguan ketika solat sunat aidiladha berlangsung dan penduduk islam di negara tersebut solat dengan berkeadaan tenang sekali dan persekitaran di sekeliling sangat aman.Terlihat penduduk-penduduk Rusia yang melintasi kawasan tersebut memperlahankan kereta mereka dan memerhatikan upacara keagamaan islam tersebut. Dikatakan penduduk islam Rusia yang membanjiri Masjid tersebut adalah dalam sekitar 200,000 - 400, 000 orang dan mereka semua memenuhi jalan-jalan yang berada sekitar Masjid tersebut untuk menunaikan solat aidiladha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan