Dari Meja Pengarang Azwan Syed Abdullah

Dari Meja Pengarang Azwan Syed Abdullah

Khamis, 14 Januari 2016

Perkongsian Awal Tahun 2016 : Cara - cara Menyelesaikan Hutang Mengikut Strategi yang Dilakukan Oleh Orang Kaya


Perkongsian Awal Tahun 2016 : Bagaimana cara - cara orang kaya melunaskan Hutang
Oleh : Tuan Abdul Rashid (Seorang Ahli Perniagaan).

                         



Orang Kaya mempunyai cara - cara mereka bagaimana Strategi mereka menguruskan Hutang mereka. Setiap orang mempunyai hutang tidak terkecuali lah pada kita semua, seperti ada yang berhutang untuk menampung perbelanjaan keluarga , ada yang berhutang untuk melanjutkan pelajaran , ada yang berhutang untuk membeli kereta , hutang kad kredit , ada yang berhutang untuk membeli rumah dan sebagainya, Keadaan akan bertambah buruk lagi apabila  Ekonomi Malaysia jatuh merundum merosot dan kenaikan harga barang yang kian menjadi-jadi. Masalah ini kadang - kadang membuatkan kita pening untuk memikirkan bagaimana ingin keluar dari Masalah ini,  termasuk atas semua Hutang - hutang dan Masalah yang dihadapi oleh kita semua.

Tetapi perasan atau tidak apabila kita melihat ramai Orang-orang Kaya yang diluar sana lihat sahaja seperti mereka tiada masalah. Perasan atau tidak, apabila Ekonomi jatuh sekalipun mereka seperti tiada apa-apa sedangkan mereka juga mempunyai Hutang - hutang seperti kita, apatah lagi mungkin mereka mempunyai Hutang yang lebih besar daripada kita, seperti kita sedia maklum kerjaya mereka sebagai seorang Ahli Perniagaan yang mempunyai banyak perniagaan yang memerlukan mereka untuk berhutang bagi membesarkan Empayar. Apakah rahsia mereka ? apakah yang dilakukan oleh mereka ? Untuk pengetahuan Anda ,  Orang Kaya mempunyai cara mereka sendiri untuk melangsaikan hutang. Cara Orang-orang kaya melunaskan Hutang tidak sama dengan cara - cara kita melunaskan Hutang ,. Mereka mempunyai strategi mereka sendiri dan  permainan mereka sendiri untuk melunaskan pelbagai Hutang-hutang mereka. Mari kita lihat perkongsian strategi bagaimana Orang Kaya menguruskan dan Melangsaikan hutang - hutang mereka.

Berikut adalah perkongsian dari Tuan Abd Rashid yang merupakan seorang Ahli Perniagaan yang Berjaya. Mari dengar perkongsian dari beliau bagaimana cara beliau membayar hutang begitu juga yang dilakukan  sama seperti yang dilakukan oleh Ahli - ahli perniagaan yang lain.


Semoga Bermanfaat......................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan